Udostępnianie książek i innych materiałów informacyjnych:
- indywidualne wypożyczenia uczniom, nauczycielom i rodzicom
- udostępnienie księgozbioru podręcznego w czytelni
- wypożyczanie materiałów do pracowni i klasopracowni
- wypożyczanie materiałów bibliotecznych na różnego rodzaju zajęcia edukacyjne
Dbałość o jakość i aktualność zbiorów oraz ich wzbogacanie:
- melioracja zbiorów
- konsultowanie potrzeb czytelników
- gromadzenie różnorodnych materiałów informacyjnych zgodnie z potrzebami uczniów i planem pracy szkoły
- zakup nowych materiałów informacyjnych zgodnie z potrzebami czytelników
- poszukiwanie i korzystanie z różnych form sponsoringu
- orientacja w ofercie księgarni (również internetowych)
Tworzenie warunków do samodzielnego wyszukiwania informacji i korzystania z nich:
- wdrażanie uczniów do pracy z książką i innymi dokumentami
- inspiracje czytelnicze przekazywane w treściach z edukacji czytelniczej (lekcje biblioteczne)
- rozwój edukacji i kultury czytelniczej poprzez doradztwo i kompetentną konsultację
Wdrażanie uczniów do aktywnego korzystania z biblioteki szkolnej:
- prowadzenie lekcji bibliotecznych
- kreatywna opieka nauczyciela bibliotekarza nad korzystającymi z czytelni (porada, rozmowa, fachowa pomoc i inspiracja)
Udział biblioteki szkolnej w podnoszeniu w jakości pracy szkoły:
- zaangażowanie bibliotekarza w realizację planu pracy szkoły
- gromadzenie i udostępnianie materiałów oświatowych
- orientacja i udostępnianie materiałów oświatowych
- orientacja i realizowanie potrzeb nauczycieli w zakresie metodyki
- systematyczne wzbogacanie zbiorów bibliotecznych celu podwyższania jakości jej pracy
- współtworzenie wizerunku szkoły na forum regionu i kraju
Biblioteka szkolna miejscem cichej pracy i realizacji zainteresowań
Organizacja różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną
Współpraca z uczniami nauczycielami i rodzicami oraz innymi bibliotekarzami:
- wspomaganie nauczycieli w procesie dydaktyczno – wychowawczym
- wspieranie nauczycieli w doskonaleniu zawodowym
Rzetelne prowadzenie dokumentacji bibliotecznej i stała troska o estetykę biblioteki szkolnej i jej zbiory
Utrzymanie ciągłego procesu komunikacji:
- z innymi agendami funkcjonującymi na terenie szkoły oraz wszystkimi klientami biblioteki w celu najskuteczniejszego zaspakajania ich potrzeb i dążeń edukacyjno – wychowawczych
Sprawdzanie skuteczności działań biblioteki poprzez udział uczniów:
- w konkursach czytelniczych
- w lekcjach bibliotecznych
- w pracy aktywu bibliotecznego